Wartościowa żywność bezglutenowa

Wartościowa żywność bezglutenowa

Jeśli nasze samopoczucie się pogarsza. Często cierpimy z powodu wzdęć, bólu brzucha czy biegunki, warto zrobić badania na alergię pokarmową. Może się okazać, że za te dolegliwości odpowiedzialna jest nietolerancja glutenu. Jeśli faktycznie tak jest, podstawową zasadą jest uświadomienie sobie, jakich produktów powinniśmy unikać, a po jakie sięgać w naszej codziennej diecie.

Żywność bez glutenu

żywność bezglutenowaWiele osób zmaga się z nietolerancją glutenu. Dlatego też produktów na sklepowych półkach dedykowanych specjalnie dla osób wrażliwych na białko zawarte w zbożach nie brakuje. Możemy wybierać w nich do woli aby całkowicie wyeliminować gluten z naszego menu. Są zboża, które nie zawierają glutenu. Są to różnego rodzaju kasze: jęczmienna, gryczana, kukurydziana. Możemy sięgnąć po ryż dziki. Dostępny jest tez amarantus, sorgo i proso. Możemy zdecydować się na produkty gotowe, bezglutenowe takie jak płatki, makarony, chleb, ciastka, przekąski i sosy. Za bezglutenowe uważane są także produkty przetworzone, pod warunkiem, że zawartość w nich glutenu nie przekracza 20 mg na kilogram. Żywność bezglutenowa oznaczona jest specjalnym znakiem na opakowaniu w postaci przekreślonego kłosa. To co najważniejsze w tych produktach to fakt, że jeśli chodzi o ich wartości odżywcze, to w niczym nie odstają od tych z glutenem, a czasami zawierają nawet więcej białka, tłuszczy, kwasów, niż ich glutenowe odpowiedniki. Przejście na dietę bezglutenowa w dzisiejszych czasach jest, pod względem wyboru produktów bezglutenowych, stosunkowo łatwe. Producenci wiedzą czym zastępować zboża glutenowe. Sięgają często po soczewicę w swoich produktach, po fasolę, maniok, ziemniaki. Oczywiście owoce i warzywa również nie zawierają glutenu a są przecież bardzo naturalne. Nasza nowa, bezglutenowa dieta wcale nie musi być utrapienie. Nie musi być nudna i niesmaczna. Może tak naprawdę niewiele różnić się od naszej dotychczasowej diety. Jeśli nasze menu będzie poprawnie zbilansowane możemy szybko liczyć na poprawę kondycji naszych jelit, których praca dotychczas była zaburzona przez gluten. W sieci znajdziemy najróżniejsze blogi i grupy społeczności, które mogą nam podsunąć ciekaw przepisy i pomysły na nowe dania.

Przejście na żywność bezglutenową na początku będzie nam się wydawać dużym wyzwaniem. Nie taki jednak diabeł straszny. Trzeba wyrobić w sobie tylko nowe nawyki, które z czasem wejdą w naszą codzienność. Warto zacząć od zorientowania się w produktach danej grupy i czytać etykiety. Na prawdę jest w czym wybierać.

Najnowsze komentarze