Trening personalny, czyli trening spersonalizowany

Trening personalny, czyli trening spersonalizowany

Jak sama nazwa wskazuje, trening personalny jest treningiem który jest dostosowywany pod konkretną osobę, w związku z czym musi uwzględniać pewne założenia kostno ruchowe, założenia anatomiczne, psychologiczne, uwzględniające zarówno nasze mocne strony jak i nasze słabe strony. Każdy tego typu zestaw cech jest zestawem cech charakterystycznych danej osoby. Trening personalny powinien uwzględniać nasze cele, nasze możliwości, a także nasze ograniczenia.

Jaki plan jest dobrym planem?

trening personalny szczecinDobry trener personalny odpowiada nam na pytanie jaki rodzaj treningu jest dla nas najważniejszy dla założonych przez nas samych celów. Jeżeli w przypadku treningu siłowego mamy za cel zbudowanie w szybki sposób masy mięśniowej to trener, układający nasz plan personalny skupia się na tym, żeby z korzyścią dla naszego zdrowia dostosować nasz plan i naszą dietę (o ile jego specjalizacja wkracza na pole dietetyki). Z powyższego zdania wynikają główne paradygmaty tego, czym trening personalny powinien być: powinien uwzględniać nasze cele, ale przy założeniu, że nie odbije się on na naszym zdrowiu w sensie negatywnym. Warto również zaryzykować stwierdzenie, że celem treningu personalnego w sporcie amatorskim nie powinno być samo niewpływanie w sensie negatywnym na nasze zdrowie, ale wpływanie na nasze zdrowie w sensie pozytywnym, tak aby traktować organizm w sensie holistycznym i w sensie holistycznym go wzmacniać. Ważne, aby powyższym wskazówkom odpowiadał każdy trening personalny Szczecin jest miastem, w którym bez problemu znajdziemy osoby stosujące się do tych wytycznych. Oczywiście, każdy trening personalny może być przeznaczony również dla osoby ćwiczącej w sposób wyczynowy, zawodowy. Wówczas, jak w każdej pracy zawodowej musimy liczyć się z negatywnymi skutkami naszej działalności sportowej. W myśl tego paradygmatu, nie osiągnie sukcesu osoba, która chce zostać bokserem i nie będzie w pewien sposób odporna na ciosy, zaznaczając że przyjmowanie ciosów nie jest cechą wpływającą pozytywnie na nasze zdrowie. Każdy trening personalny powinien uwzględniać powyższe założenia, a jego etyka zawodowa powinna uwzględniać powyższe niuanse.

Żyjemy w czasach, kiedy renesans przeżywa maksyma mens sana in corpore sano – w zdrowym ciele zdrowy duch. Sport amatorski wymaga tego, żebyśmy byli zdrowymi ludźmi, i żeby wysiłek fizyczny nie odbywał się kosztem uszczerbku na naszym zdrowiu. Równie ważną częścią treningu i szerzej, zdrowego życia jest odpowiednia dieta i również na tę część naszego życia i treningu powinniśmy spojrzeć w sensie całościowym. Trening personalny, dostosowany przez wybranego przez nas trenera lub stworzony przez nas samych musi odpowiadać powyższym wytycznym.