Rodzaje opon rowerowych przystosowanych do systemu bezdętkowego

Rodzaje opon rowerowych przystosowanych do systemu bezdętkowego

System bezdętkowy w rowerach górskich i przełajowych zdobywa coraz większe grono zwolenników. Nie bez powodu, gdyż tego typu opony mogą być niezwykle wygodne w użytkowaniu. Dobrze założone i zalane mleczkiem uszczelniającym opony mogą być odporne na przebicia. W razie przebicia opony, mleko uszczelniające (zwane inaczej płynem uszczelniającym), zalepia ewentualnie powstałe dziury, a my po dopompowaniu koła, możemy ruszać w dalszą trasę. Opony tego typu muszą jednak posiadać specjalne rozwiązania technologiczne.

Opony rowerowe przystosowane do jazdy bez dętki

opony rowerowe 29Podstawowym elementem warunkującym dobre uszczelnienie opony, jest nie tylko obręcz rowerowa, która musi być przystosowana do tego typu opon, ale także sama nowo zakupiona opona. Opony rowerowe 29 są zatem oferowane w wersjach, które w łatwy sposób możemy założyć na nasze obręcze bez dętki. Tego typu opony mają przede wszystkim dostosowaną stopkę, która musi być dobrze wyprofilowana, ażeby w jak najlepszy sposób usiadła na rancie opony. Dzięki temu zostaje wyeliminowane ryzyko rozszczelnienia opony podczas agresywnej jazdy w terenie lub na asfalcie. Opony do 29erów są zatem sprzedawane ze specjalnie zaprojektowanymi końcami opon, które zapewniają możliwość dobrego uszczelnienia opony nawet w warunkach domowych. Opony rowerowe tego typu są także produkowane w taki sposób, aby w maksymalny sposób zmniejszyć prawdopodobieństwo przecieku uszczelniacza do opon przez ich ścianki boczne. Dlatego ścianki boczne w tego typu oponach są dużo mocniejsze, a cała opona może być zalewana uszczelniaczem bez obaw, że nastąpi niekontrolowane rozszczelnienie opony poprzez cienką ściankę boczną. Opony 29-calowe przystosowane do technologii bezdętkowej występują zarówno w wersjach zwijanych, jak i drutowanych. W zależności od tego, czego oczekujemy od opony rowerowej, możemy wybrać jedną lub drugą wersję. Zawodnicy startujący w zawodach, pewnie wybiorą wersje zwijany, a rowerzyści jeżdżący bardziej okazjonalnie, będą się częściej skłaniali ku wersjom drutowanym. Obie z nich są tak samo profesjonalnie wykonane i mogą służyć nam przez długi czas.

Opony przystosowane do systemów bezdętkowych (z angielska „tubeless”), są oferowane coraz częściej w wielu sklepach rowerowych. Ich duży wybór jest wymuszony przez fakt, że wielu użytkowników rowerów zaczyna coraz bardziej cenić brak konieczności zmiany dętki. Dzięki nowoczesnemu systemowi „tubeless” opony rowerowe są dużo lżejsze, a co za tym idzie, mogą sprawiać, że koła rowerowe kręcą się dużo lżej.

Najnowsze komentarze