Na czym polega regeneracja przekładni kierowniczej

Na czym polega regeneracja przekładni kierowniczej

Posiadanie samochodu to obecnie nie tylko luksus, ale także konieczność. Dojazd do pracy, która znajduje się w dzisiejszych czasach nawet dość daleko od domu wymaga posiadania odpowiedniego środka komunikacji, który da nam możliwość szybkiego i bezpiecznego przemieszczania się z miejsca na miejsce. O taki samochód oczywiście trzeba dbać wykupując odpowiednie ubezpieczenia, a także dbając o jego stan techniczny.

Regeneracje przekładni kierowniczych

regeneracja przekładni kierowniczejBardzo wiele defektów objawia się podczas długiej eksploatacji auta wraz z rosnącym przebiegiem. Wytrzymałość niektórych elementów jest ograniczona i po pewnym czasie zawodzą i wymagają interwencji serwisu. Jednym z najczęściej psujących się elementów jest przekładnia kierownicza, która po około dwustu tysiącach kilometrów, a niekiedy nawet prędzej, daje o sobie znać. Objawia się to zazwyczaj utratą szczelności co zauważymy poprzez ubytek płynu układu wspomagania. Jest to spowodowane rozszczelnieniem całej maglownicy, z powodu starych i zużytych uszczelek. W takim przypadku albo kupujemy nową maglownicę, albo decydujemy się na regeneracje starej przekładni. W używanych autach regeneracja przekładni kierowniczej jest bardziej ekonomicznym sposobem przywrócenia właściwego stanu technicznego pojazdu, ponieważ cena nowego elementu jest często wyższa niż wartość auta. Regeneracja polega zazwyczaj na wymianie zużytych elementów przekładni, a zwłaszcza uszczelnienia. W takim przypadku rozkłada się całą przekładnie na części pierwsze i ocenia ich stan techniczny. Jeśli jakieś elementy będą budziły zastrzeżenia to wymienia się je na nowe. Są gotowe zestawy naprawcze do przekładni kierowniczych, które zawierają większość elementów najczęściej ulegających uszkodzeniu. Najlepiej jest wtedy wymienić wszystkie elementy z zestawu, nawet jeśli są one w dobrym stanie, gdyż może się zdarzyć, że w najbliższym czasie się to zmieni i ulegną uszkodzeniu, a wtedy trzeba będzie ponownie rozebrać przekładnie i zacząć wszystko od początku. Odnowieniu zostaje poddana także obudowa przekładni, która jest szlifowana, i odmalowywana. Taka zregenerowana przekładnia wygląda generalnie jak nowa i jest w pełni sprawna.

Regenerowane elementy jak pokazuje doświadczenie wytrzymują jeszcze długie lata zanim ponownie ulegną awarii. Stąd tak duża opłacalność regeneracji, która dużo lepiej wychodzi niż zakup nowych części. Wprawdzie istnieją także części używane, które są nieco tańsze niż regenerowane, ale z nimi jest dodatkowy problem, a mianowicie brak pewności, czy taka cześć się za chwilę nie popsuje.

Najnowsze komentarze